UPDATE CORONA UPDATE CORONA UPDATE: Augustus

UPDATE CORONA VIRUS augustus 2020

’T IS VAN DA !!! LAP

Beste vrienden,

Met spijt in het hart, maar nadat we alles nog een keertje overwogen hebben,

gezien de situatie ivm COVID19 en omdat we maar tot midden augustus een aantal zaken

(o.a. het hotel) gratis kunnen annuleren, heeft het bestuur van wijlezijnweg besloten om

zowel ons samenzijn van 19 september als onze tweedaagse van 2020  te annuleren.

Wij annuleren dus zowel ons gezellig samenzijn dat gepland was op 19 september,

als onze tweedaagse naar Eindhoven, die zou doorgaan op 17-18 oktober.

Ook de eventuele Kerstmarkt (onder welke vorm ook - als die al mogen  doorgaan) annuleren we.

Tot daar toe het slechte nieuws.  We hebben echter niet stilgezeten!

Ter vervanging van onze tweedaagse hebben we een plan B klaar, namelijk een daguitstap in eigen land.

We reizen een dagje naar Sint Truiden.  Meer info hierover volgt in een aparte mail.

Ter vervanging van de kerstmarkt proberen we als alternatief een leuk namiddagje weg

vlak in de buurt te regelen. Proeven en nog eens proeven. 

Ook hiervoor krijgen jullie binnenkort een aparte mail.

Dit wil dus ook zeggen dat onze eerstvolgend gezellig samenzijn doorgaat op zaterdag 6 maart 2021 

en hopelijk lukt het dan wel. Duid het alvast met stip aan in jullie agenda. 

In de loop van deze week gaan we dan ook alle betalingen samenzijn en of tweedaagse

die jullie aan ons gedaan hebben terugbetalen.

 Om het eenvoudig en overzichtelijk te houden zullen we dit per activiteit doen.

Schreef je dus in voor zowel samenzijn als voor tweedaagse dan zal je twee keer een terugbetaling krijgen.

Willen jullie zo vriendelijk zijn om een seintje te geven als de terugbetalingen bij jullie toegekomen zijn. 

Afbetalingen die eventueel nog onderweg zouden zijn, betalen we nog terug zodra ze op onze rekening komen.

Laat ons afspreken dat we zeker terugbetalen voor 1 september,

heb je tegen dan nog niets ontvangen bel of mail ons gerust.

Van sommige deelnemers hebben we meerdere rekeningnummers,

deze mensen zullen we apart mailen om te vragen op welk rekeningnummer we mogen terugbetalen.

Wij hopen dat jullie allen onze beslissing hieromtrent begrijpen, en dat we best NU overgaan tot volledige annulatie,

nu kunnen we iedereen nog netjes “VOLLEDIG” terugbetalen 

(eigenlijk verliezen we al 4 € persoon, omdat de keikoppen van toerisme Eindhoven volhouden

dat ze een annulatiekost van 25% voor de stadsrondleiding kunnen inhouden -

maar daar gaan we nog een hartig woordje over discussiëren).

In een later stadium zou volledige terugbetaling misschien niet meer lukken,

vandaar nu reeds deze - toch wel pijnlijke - beslissing nemen.

Tot slot geven we jullie nog een keertje mee dat al onze geplande activiteiten

die we voor dit jaar voorzien hadden normaliter volgend jaar doorgaan,

als we tenminste een antwoord terug krijgen van sommige, vooral voor het bezoek in onze eigen streek,

enkel van daaruit hebben we na 4 maand nog geen reactie gekregen of het kan of niet

(of eventueel zou kunnen tot nader bericht). 

Alle nieuwe data vindt je terug op onze website of in één van onze vorige nieuwsbrieven.

Hou het daar veilig, en zorg voor elkaar - dan krijgen we Covid met zijn allen misschien de wereld uit,

zodat we terug op stap kunnen.  Zijn er vragen of opmerkingen bel of mail ons gerust.

Groetjes

Wijlezijnweg

 

UPDATE CORONA 27 juli 2020

Beste vrienden,

Tot nader bericht, behouden wij onze nog resterende activiteiten, zijnde ons samenzijn, onze tweedaagse en onze eindejaarsuitstap onder welke vorm dan ook.

Voor onze tweedaagse beloven wij …

…… dat we alles nauwlettend op de voet volgen en steeds contact houden met de mensen van Bell Tours, en iedereen in Eindhoven waar we een bezoekje gaan brengen en natuurlijk ook de mensen van het hotel.

Gezien reizen vanuit België naar Nederland nog steeds groen kleurt, kunnen wij als bestuur voorlopig geen geldige reden tot annulatie voorstellen, zonder bijkomende onkosten voor ons en voor jullie.

Natuurlijk hebben wij zoals steeds een plan B achter de hand, en stellen we naderhand aan onze Nederlandse vrienden dit plan voor mocht dit nodig zijn. Komt daarbij dat oktober toch nog eventjes is, en tijd brengt misschien raad en wie weet misschien terug meer positief nieuws. 

Voor ons samenzijn dan

….. Ook hier staan we in nauw contact met de mensen van zaal De Kring, als de situatie het echt niet toelaat kunnen we de boeking voor de zaal zonder onkosten verschuiven naar 2021. Ook hier gezien het voor september voorlopig koffiedik kijken is, behouden wij tot nader bericht onze voorgestelde datum. Verschuiven om corona mag als dit uitdrukkelijk aanbevolen of wenselijk is ivm de gezondheid. 

Bij annulatie zonder geldige corona”reden’ krijgen we ook hier een deel van de reeds betaalde som niet terug.  Vandaar dat we nog even afwachten.

En zoals beloofd moeten wij als bestuur annuleren wegens corona, dan betalen we terug (in zoverre we zelf zonder kosten kunnen verschuiven of annuleren), maar hier gelden dezelfde regels als bv bij jullie reismaatschappij “ ENKEL GELDIGE  REDENEN TELLEN” en annuleren kan maar mits geldige redenen

Wij als bestuur hopen jullie hiermee weer voldoende ingelicht te hebben.   Voor verdere info hou zeker jullie mailbox in de gaten of bel of mail ons gerust.

Voorlopig kunnen we niets anders dan duimen en hopen dat de situatie snel terug verbeterd...
Zorg voor jezelf - stay safe!

UPDATE CORONA 24 april 2020

Ons samenzijn van 6 juni wordt verschoven naar zaterdag 19 september.

Beste vrienden,

Zoals gevreesd, zal ons gezellig samenzijn op 6 juni niet kunnen/mogen doorgaan. Daarom hebben we besloten alles nog maar eens te verschuiven naar zaterdag 19 september.  Dat is de datum waar we normaal gezien onze bowling met etentje bij Le Monde est Petit gepland hadden.   Of we onze bowling kunnen behouden (met dan nadien aansluitend het gezellig samenzijn) wordt nog even afwachten. Misschien voorzien we een alternatief, later meer daarover. (wie al betaald heeft voor de bowling krijgt zijn centen in elk geval eerstdaags teruggestort.  

Ons gezellig samenzijn zelf zou dan op 19/09/2020 wel doorgaan.  Op voorwaarde natuurlijk dat het dan wel degelijk mag én dat er voldoende deelnemers zijn.  Als we de zaal moeten huren en Sabam moeten betalen voor een te kleine groep, maken we immers verlies.  We duimen dus dat de Corona-storm tegen dan is gaan liggen, we rekenen op jullie begrip en we hopen op jullie talrijke opkomst en steun.

Daarom zouden jullie allen moeten’ (we gebruiken het woord “moeten” niet graag, maar nood breekt wet, we kunnen niet anders dan nu even aandringen...)

ons zo snel mogelijk - liefst vandaag nog - laten weten, via mail of telefoon of het voor jullie past om zaterdag 19 september om 18 uur aanwezig te zijn op ons samenzijn.   Zodat we de zaal voor de derde maal kunnen vastleggen. (Gezien er veel activiteiten uitgesteld werden, zal bij De Kring de vraag extra groot zijn, eens alles terug in gang schiet).  Dus in elk geval een reactie.  Liefst duidelijk ja of nee.   Zit je nog met een onduidelijkheid (Bv verschuiving van andere activiteit die nog niet duidelijk is), bel of mail ons even, dan kijken we of we er samen een oplossing voor vinden.

 

Wij van onze kant bevestigen dan zo snel mogelijk of we genoeg deelnemers hebben om ons samenzijn te laten doorgaan en of we de zaal nog konden boeken

 

Wat met de centen?

Als er voldoende deelnemers zijn:

  • Kunnen jullie aanwezig zijn dan behouden we het deelnamebedrag en verandert er niets.
  • Kunnen jullie niet aanwezig zijn dan storten we het bedrag terug op jullie rekening.
  • We begrijpen dat september nog veraf is.  Daarom: als je nu bevestigt en enkele dagen tevoren zou blijken dat je toch onverwacht verhinderd bent, bv door ziekte of overmacht, dan betalen we een gedeelte van het bedrag terug, zijnde inschrijving 39 (of 43) euro - 15 euro per persoon voor de onkosten die wij zelf niet kunnen terugvorderen (huur van de zaal, Sabam, reeds gedane aankopen enz...). 
    Concreet voorbeeld wie inschreef met 2 personen (78 euro betaald) en omwille van ziekte of overmacht niet kan deelnemen, krijgt 48 euro terug (78 euro - 2x 15 euro)
    Wij kunnen immers niet terugvallen op subsidies of sponsoring om de kas te spijzen.  

 

Hebben we niet genoeg deelnemers (we doen wel alle dagen een schietgebedje dat dit niet gebeurt):
dan zullen we proberen om iedereen het volledig bedrag terug te betalen.  Dit wel op voorwaarde dat we de reeds gemaakte kosten op één of andere manier kunnen recupereren, anders gaan de mensen van het bestuur stevig in eigen geldbeugel moeten tasten gezien al een paar dingen aangekocht zijn, en dat we bepaalde, reeds betaalde zaken niet (helemaal) terugkrijgen. Meer daarover dat lees je wel in onze nieuwsbrief van “huure zegge” van de maand mei.

Wij hopen dat we zo voor iedereen een passende regeling gevonden hebben en rekenen op jullie begrip. 
Het is voor ons ook niet simpel om telkens opnieuw een oplossing uit onze hoed te toveren...
Zijn er vragen: aarzel niet te mailen of te bellen.

Tot slot ook dit nog, ons samenzijn zal dan wel een beetje een speciale editie zijn, gezien we dan al bijna op het einde van ons werkjaar zijn.  Maar we maken er het beste van (iedereen zal na al die miserie wel een leuke avond kunnen gebruiken)

We gaan ook zo vlug mogelijk de data van 2021 doorgeven, zodat jullie deze al vast kunnen zetten, en zeker massaal kunnen deelnemen aan onze activiteiten in 2021.  Op die manier kunnen we blijven bestaan zonder financiële kater en kunnen we  jullie nog een aantal jaren verwennen met allerhande uitstappen.

Blijf gezond en hopelijk tot in september.

 

 

Corona update 15 april

ANNULATIE DAGUITSTAP 2020  EN TWEEDAAGSE KERSTMARKT ANTWERPEN-DORDRECHT 2020

Gezien de verlening van de lockdown tot begin mei, en de strenge registratie maatregelen om Isotopolis in Dessel te kunnen bezoeken en mede door de afwachtende houding om in te schrijven van jullie voor de daguitstap( wat we ten volle begrijpen) hebben we besloten om onze daguitstap te verplaatsen naar juni 2021. De inschrijvingen laten op zich wachten en het is voor ons kwasi onmogelijk om dit op een veilige manier nog (tijdig) te organiseren.

Ook onze tweedaagse kerstmarkt naar Antwerpen en Dordrecht (NL) wordt verschoven naar december 2021. We weten hier momenteel niet of dergelijke grote bijeenkomsten / reizen naar het buitenland dan al gaan mogen enerzijds en of we genoeg volk bijéén gaan krijgen anderzijds om de tweedaagse kerstmarkt te laten doorgaan.  Daarom hebben we veiligheidshalve besloten de tweedaagse kerstmarkt naar 2021 te verplaatsen. We proberen wel nog een dagje kerstmarkt te organiseren ism Bell Tours (zoals in 2019).

 

Onze tweedaagse naar Eindhoven gaat tot nader order gewoon door  (ook hier is het wat afwachten of we naar het buitenland mogen in oktober, blijft voorlopig koffiedik kijken)

Voor ons is het belangrijk om zicht te krijgen op de interesse om in te schatten of we kunnen bevestigen, bus bestellen, enz...
Dus interesse?  Voorlopig dus inschrijven dan maar alsof corona nooit bestaan heeft ! (Jullie zijn al goed gestart, waarvoor dank).

We volgen de situatie dag per dag op en informeren jullie zo snel mogelijk als er wijzigingen zijn. Wie ingeschreven is en betaald heeft voor een uitstap die geschrapt wordt omwille van Corona-problematiek, betalen we sowieso terug. 

Voor andere twijfelgevallen zoals communies of ….. die verplaatst zijn naar 17-18 oktober bel zo vlug mogelijk naar Marc en we zien wat we kunnen doen. Twijfel je nog, maar hebt wel interesse bel dan ook efkens naar Marc. We gaan ook proberen de inschrijvingsdatum te verlengen. We houden jullie op de hoogte. 

Zijn we de sigaar en mag /kan  deze tweedaagse ook niet doorgaan,  dan proberen we een alternatieve daguitstap te regelen (in Belgenland wel te verstaan) en we gaan dan net niet over de schreve.   Voor zover dat dan wel toegelaten is...

Ook onze bowling 19 september en het facultatief etentje in Le monde est petit blijft voorlopig behouden.

Ons gezellig samenzijn op 6 juni houdt voorlopig ook nog stand ( hier hebben we al plan C eventueel 19 september ipv bowling en etentje in Le Monde est petit). Schrijf deze datum mms al in jullie agenda in potlood je weet nooit.

Jullie zien we proberen er dit jaar nog iets van te maken. Spijtig genoeg kunnen we geen wonderen verrichten. We houden jullie dan ook zoveel mogelijk op de hoogte via mail.

 

Nog dit i.v.m. ons gezellig samenzijn

In de veronderstelling dat dit doorgaat, willen we dit graag zo veilig mogelijk en zo hygiënisch mogelijk organiseren.

Daarom zullen we erop toezien dat iedereen die meehelpt regelmatig zijn of haar handen wast, we zullen in de keuken en voor het opdienen met handschoenen werken en we proberen te voorzien dat ze zoveel mogelijk (voor het opdienen van het eten althans )  mondmaskers dragen.

Alleen 1 probleem, we vinden er geen, daarom de vraag is er iemand van jullie die voor ons een 10 tal mondmaskers zou kunnen bemachtigen. (als we er tegen dan kunnen kopen doen we dit uiteraard) . Wegwerphandschoen voor de keuken en om op te dienen hebben we want dit hadden we al voorzien voor in maart. Handgel voor wie dit wenst hadden we ook voorzien.

In de zaal zelf zullen we ook proberen (we zeggen wel proberen) om de tafels zo te schikken dat er voldoende afstand is. Wie zelf beslist om toch dichter bij elkaar te zitten, kan dat uiteraard, op eigen risico.

De mondmaskers mogen jullie deponeren in onze brievenbus in de Begonialaan 15 in Buizingen of geef een seintje en we komen ze op de één of andere manier ophalen.  Alvast dank hiervoor!

We hopen zo ook ons steentje bij te dragen om het voor iedereen veilig te houden, en we hopen natuurlijk ook dat we met zoveel mogelijk deelnemers zijn, dit ook voor onze activiteiten die nog         ( zouden moeten ) doorgaan, want hier en daar hebben we al kosten gemaakt die we niet of niet volledig kunnen recuperen ( aankoop dranken en dergelijke – huur zaal enz….) Enfin we zien wel.

Ondertussen: blijf gezond en hou de moed erin!