Jaargang 5 editie 5

…. Tijd genoeg momenteel, dus een extra lange editie van onze nieuwsbrief,
lees hem rustig door van in jullie kot.

…. Eerst even dit: wie van jullie heeft een HP printer en kan de inktcartridge met nummer 301 (kleur) 
of inktcartridge nummer 62 (duo pack zwart kleur) gebruiken (gevonden bij het opruimen).
Geef een seintje aan Marc, gratis te verkrijgen. Onze printer heeft er de brui aangegeven
of heeft ook last van corona, drukt enkel nog in het rood af.

…. En jawel ons bedrijfsbezoek Ground Control (je weet wel de ginstokerij in Pepingen) 
hebben we ivm de gezondheidsmaatregelen en het coronavirus moeten annuleren.
Nu hadden we net zoveel moeite gedaan om dit bezoek mogelijk te maken 
(je weet wel in 2019 was de dag voor hemelvaart volzet, en toen hebben we onmiddellijk
dag voor hemelvaart 2020 vastgelegd), maar nu is het dus terug geannuleerd.
Als de corona problematiek opgelost is volgend jaar beter, en jawel hopelijk ook de dag voor hemelvaart.
We gaan dat zo vlug mogelijk proberen vast te leggen.
Momenteel is het een beetje moeilijk om iets vast te leggen, laat staan voor volgend jaar.

….. ook onze daguitstap naar Mol-Dessel hebben we geannuleerd.
Het is gezien de lockdown tot begin mei en de afwachtende houding van jullie uit om in te schrijven
(wat we ten volle begrijpen) onmogelijk om deze uitstap veilig te laten doorgaan.
We hadden dan ook nog het nodige papierwerk (registratie van alle deelnemers) enz..., voor Isotopolis.
Dus ook deze uitstap wordt verplaatst naar juni 2021.

…. En over annulatie gesproken, ook onze tweedaagse kerstmarkt naar Antwerpen en Dordrecht (NL),
wordt verschoven naar december 2021. We weten hier momenteel niet of we in december naar het
buitenland mogen enerzijds en of we genoeg volk bijéén gaan krijgen anderzijds om de tweedaagse
kerstmarkt te laten doorgaan. Gaat het virus tegen dan niet terug de kop opsteken
en gaan in december bijéénkomsten met veel volk mogen doorgaan?  
Allemaal vragen waar we geen antwoord op kennen.
Daarom hebben we veiligheidshalve besloten ook dit te verplaatsen naar 2021 
(waarschijnlijk 11-12 december 2021).

Wie inschrijft en nadien annuleert (bv : de schrik zit er bij mij toch nog een beetje in) 
kunnen we jammer genoeg enkel terugbetalen we terug wat we zelf ook terugkrijgen.
Deelname in de onkosten en huur bus worden dan sowieso aangerekend.
Hotelkamer en bezoeken afhankelijk van de voorwaarden bij en de goodwill van de uitbaters.
Bij twijfel voor deelname of vragen hierover, bel gerust naar Marc,
misschien kunnen we ook hier en daar ergens een mouw aanpassen,
maar als we van niks weten kunnen we niet proberen te helpen.
We gaan tot slot ook nog proberen de inschrijvingsdatum te verlengen, ook hiervan houden we jullie op de hoogte

….. we krijgen veel mailtjes en telefoontjes van jullie uit als steun waarvoor dank.
Ook op jullie vragen proberen we een passend antwoord te geven,
alleen we weten het dikwijls zelf niet wat mag en niet mag of gaat mogen.

…. Iedereen die reeds betaald had voor het bedrijfsbezoek,
zou intussen ook al een tijdje moeten terugbetaald zijn.   
Is dit niet zo, laat iets weten, misschien hebben we iemand over het hoofd gezien. 
Hetzelfde voor onze daguitstap ben je nog niet terugbetaald laat iets weten.

….. Op onze website kan je bij onze activiteiten kalender voorlopig ook onze corona update bekijken,
waar je een samenvatting vindt van de laatste beslissingen die we genomen hebben.
Gewoon klikken op corona update.
Door dan verder op volgende activiteiten te klikken (je bent dan toch bezig) 
krijg je de nodige info over onze volgende uitstappen.

….. Mogen wij ook vragen aan wie is ingeschreven voor onze tweedaagse
naar Eindhoven hetzij via mail, telefonisch, of via onze website en nog niet het voorschot/volledige bedrag
heeft betaald dit dan ook over te maken. Dit geldt namelijk als reservatie voor de kamers,
wij moeten immers ook per kamer en voorschot betalen.
We herhalen nogmaals Ja we betalen Zoveel mogelijk (indien mogelijk volledig) 
terug als een activiteit niet kan doorgaan wegens corona.  

…. Moesten we nu toch niet op tweedaagse kunnen/mogen gaan dan gaan we
proberen een alternatieve daguitstap te organiseren een tipje van de sluier lezen
jullie dan weer in onze corona update jullie vinden deze terug op onze website.
Wie kan raden waar we eventueel naartoe gaan, laat maar weten via onze website.

…. Een woordje van dank ook aan Cathy/Henri en alle medewerkers van Bell Tours
voor de vlotte afwerking en annulering voor onze busreis voor onze daguitstap
en de tweedaagse kerstmarkt.
Moesten we nu toch nog terugkomen op één of andere beslissing of in laatste instantie iets
anders willen organiseren, bij Bell Tours zijn ze altijd bereid om te bekijken wat dan (nog) kan in hun planning.
Mooi toch.
Ga je graag eens op stap met de touringcar dat kan ook met deze firma,
vraag zeker naar hun folder met daguitstappen of citytrips.

….. Ook nen dikke merci aan de mensen van zaal “ De Kring” in Lembeek voor
de vlotte medewerking voor het verschuiven van ons samenzijn van maart naar juni en september,

….ondertussen is het duidelijk dat we ons gezellig samenzijn moeten verschuiven naar 19 september.
Wij hopen alvast dat het kan doorgaan, want als we moeten overgaan tot terugbetaling gaan
we onze rekening eens grondig moeten maken.  
We hebben immers al om en bij de 400 euro uitgegeven.
Wij hadden namelijk al een aantal aankopen gedaan net voor de lockdown beslissing in maart 
(o.a. cava, wijn, bieren, waters, frisdranken, koffie,tafelpapier, servietten, frituurolie). 
Onze kopies om uit te delen waren al gemaakt enz…. 
Te bekijken dus: welke zaken kunnen we later nog gebruiken (hoe zit het met de houdbaarheidsdatum),
kunnen we één en ander inkopen voor eigen gebruik of verkopen... 
Ook de waarborg en de huur van de zaal is betaald en hier krijgen we (voorlopig) niet alles terug.
Dit alles en nog een paar zaken hadden we dus betaald met jullie bijdrage van 39€/43€ pp. 
Een mooie puzzel dus nog om te leggen...
ja, het leven van een bestuurslid kan soms ingewikkeld zijn (zeker in Corona-tijden)

We  krijgen vaak te horen annuleer dit of dat maar spijtig genoeg gaat dit niet zomaar met een vingerknip.
We hangen af van de goodwill van de (plaatselijke) handelaars en diensten, 
Daarom nogmaals bedankt zaal De Kring Lembeek, Bell Tours Sint Pieters Leeuw,
Colruyt en bakkerij Terrijn Halle, Ground Control Pepingen, Isotopolis Dessel, dienst toerisme Mol,
hotel Ibis Antwerpen Centrum en iedereen die we momenteel vergeten voor het begrip,
de vlotte samenwerking en afhandeling van onze annuleringen.

Mogen wij daarom hopen wanneer ook ons samenzijn doorgaat op een massale opkomst 
en dit geldt ook voor onze activiteiten die dit jaar normaal gezien nog doorgaan, als deze voor 2021.

INSCHRIJVEN MAAR, als dit nog niet gebeurd is.

Verslag bestuursvergadering

Ook wij moesten ons voor de bestuursvergadering al een paar keer aanpassen.

Van thuis uit volgen we alles op de voet en sturen we bij waar nodig.
Voorlopig doen we niet veel anders dan hier en daar aanpassingen doen
en hier en daar iets annuleren, verschuiven enz…

De laatste vergadering hebben we noodgedwongen vanuit ons kot via Whats App
gehouden en alzo het nodige afgestemd.