Jaargang 5 - Editie 4

Namens wijlezijnweg zorg goed voor jezelf familie en vrienden
Wetjet al....
..... ook wij zitten min of meer in lockdown, tijd genoeg dus om onze nieuwsbrief van de maand april te schrijven. Misschien zijn hier en daar al een paar dingen aangepast, maar tussen dat Marc de nieuwsbrief klaarmaakt en Martine deze nakijkt zijn er /kunnen er van hogerhand al andere beslissingen genomen zijn. Hou daarom zeker jullie website in het oog met onze updates en of onze herinneringsmails.

..... Onze eerstvolgende activiteit, Ground Control ( Gin) in Pepingen nu woensdagavond 20 mei. Wij hopen op jullie talrijke opkomst. Nodig gerust vrienden en kennissen mee uit. Graag inschrijven ten laatste 1 mei, vroeger mag ook.
.... Voor wie mee op daguitstap gaat vergeet niet jullie rijksregisternummer door te geven bij inschrijving, jullie vinden deze terug aan de achterzijde van jullie ID kaart.

..... Ons samenzijn van zaterdag 14 maart is dus niet doorgegaan. We hebben alles verplaatst naar zaterdag 6 juni. Even ter info kon je er zaterdag 14 maart niet bij zijn maar op 6 juni wel, inschrijven maar. Info vinden jullie op onze website of op éénvoudige aanvraag. Mocht uiteindelijk blijken dat 6 juni toch niet kan doorgaan, we hebben al een plan C in onze mouw en indien dat niet past, betalen we terug.

Nood breekt wet, ons samenzijn komt er dus aan na onze eerste activiteit en deze gaat door op woensdagavond 20 mei nml Ground Control Pepingen, en inderdaad dat zijn de mensen die nu even overgeschakeld zijn op het maken van ontsmettingsalcohol voor onze ziekenhuizen en medische sector. Mooi toch. We hebben natuurlijk geen glazen bol, maar we hopen nog altijd dat tegen dan het coronavirus min of meer verdwenen zal zijn en dat de uitstap kan doorgaan.

.....Mogen wij vragen dat iedereen die voor één of meer activiteiten interesse heeft in te schrijven zoals gevraagd. Het is niet de bedoeling dat iemand de toestand afwacht om in te schrijven, en dat wij denken dat er geen interesse is voor een bepaalde activiteit en deze definitief zouden annuleren. Dus denk je deel te nemen, schrijf gerust in, als zou blijken dat het niet kan doorgaan, betalen we terug. Wie ons via mail of telefoon al te kennen gaf deel te nemen aan welke activiteit(en) ook laat nog eens weten aan welke activiteit(en). Liever tweemaal een bevestiging, dan dat we iemand over het hoofd zien. Wie al inschreef via onze website of reeds betaald heeft hoeft dit uiteraard niet meer te doen.
Zo ook voor onze tweedaagse in oktober en de eventuele 2 daagse kerstmarkt, hou rekening met de inschrijvingsdata, betaal zoals gevraagd het voorschot/volledig bedrag, en voldoe tijdig de eventuele afbetalingen, ook hier zien we later wel. Tegen dan zijn we toch al een paar maand verder.
Her en der sijpelen berichtjes binnen dat bij sommige deelnemers de schrik er een beetje inzit en dit jaar misschien passen voor onze activiteiten, wat we gezien de omstandigheden ten volle begrijpen Zijn er vragen, of opmerkingen stel ze ons gerust.

..... Al onze activiteiten zouden op onze website moeten staan, dus je kan ze ook daar bekijken. Nodig gerust jullie vrienden, kennissen, buren, collega’s gerust eens mee uit.

Verslag bestuursvergadering
De bestuursvergadering ging vlugger door dan verwacht, op donderdag 12 maart stoorde, ik (Marc) toch even Martine op haar werk, gezien de dreigende situatie van het coronavirus. Nog voor ’s avonds laat werd meegedeeld dat alle activiteiten moesten opgeschort worden, hadden wij ook ons samenzijn voor 14 maart afgelast( nadien verschoven naar 6 juni). Dit alles hebben jullie wel vernomen via verschillende mails. De richtlijn ivm met de afstand tussen personen werd ook strikt nageleefd: ik in Buizingen Martine in Halle en Eric in Huizingen, we zaten dus meer dan één meter van elkaar.

Ook onze boodschappendag van vrijdag 13 maart zag er iets anders uit, en dankzij de firma Colruyt hebben we nog één en ander (de verse benodigdheden) kunnen annuleren en (verschuiven naar latere datum). Ook onze bakker begreep ons probleem, alsook de mensen van sabam hadden geen moeite met het verschuiven van onze datum. Zaal De Kring kwam uiteindelijk ook in orde. Verschuiven was wel de boodschap want anders waren we een deel van het voorschot/ huur zaal kwijt.
De hondshaai was enkel voor ons besteld (en behoord niet tot het vast assortiment van de winkel) dus deze kon niet geannuleerd worden. Die hebben we dus maar bereid en ingevroren. Marc had gehoopt alles vers te bereiden, maar gezien de omstandigheden is dit dus niet gelukt voor de hondshaai. Ook de verse zilveruitjes zijn intussen gepeld, even gepocheerd en ingevroren en dus klaar voor gebruik 6 juni. Al de niet verse producten waren al aangekocht, en al wat we nodig hadden stond reeds klaar, dus lijkt het hier bij sommigen van het bestuur momenteel op een kleine opslagplaats.
In onze vorige nieuwsbief hadden we het nog over vrijdag de 13de maart awel, deze hij zijn reputatie eer aangedaan. We hebben die dag niets anders gedaan dan mailtjes verstuurd en aan de telefoon gehangen om alles terug min of meer in zijn plooi te krijgen. Hopelijk hebben we een voor iedereen aanvaardbare oplossing gevonden. We blijven de situatie op de voet opvolgen en indien nodig sturen we bij. Wij hopen nu dat de verschuiving(en) geen afbreuk doen aan onze activiteiten en dat jullie massaal inschrijven zodat al ons werk niet voor niets is geweest.

Tot slot hebben we beslist wie ingeschreven was voor ons samenzijn in maart en op 6 juni niet kan deelnemen, of voor wie nog twijfelt ( mms schoolfeesten), het betaalde bedrag ( 39 € pp ) niet terug te betalen, maar dit bedrag te verrekenen bij deelname aan een andere activiteit van wijlezijnweg (bv ons bedrijfsbezoek, daguitstap, of één van onze tweedaagse activiteiten in oktober en in december, of ook nog onze bowling of vrijblijvend etentje in Le Monde est petit). Deze regeling blijft voorlopig geldig.
Als blijkt dat ons samenzijn toch niet kan doorgaan in juni, proberen we te verschuiven naar september. Wie dan niet kan deelnemen, wordt terugbetaald.

Wij hebben deze beslissing genomen omdat wij wel degelijk verse producten hebben kunnen annuleren, dit wel met de belofte dat deze zelfde bestellingen op een later tijdstip terug geplaatst worden. Zoals in onze algemene voorwaarden staat wordt natuurlijk geval per geval bekeken. Tot slot hier ook toch nog even, zeker in het belang voor onze andere activiteiten, heb je interesse, schrijf zeker in en voldoe de betaling zoals gevraagd, dus tijdig, enkel zo kunnen ook wij vastleggen en reserveren wat noodzakelijk is, en de rest zien we later wel.
Contact gegevens: www.wijlezijnweg.be