Jaargang 2 editie 2

Wetjet al…..

…dat de 2de editie van 2017 een feit is. Voor onze eerste activiteit echter is het nog even wachten, wil jij er alsnog bij zijn, schrijf dan zo vlug mogelijk in. Alles gaat door 18 maart Brasserie Nieuwe Kleine Ardennen om 18 uur. Voorstelling Programma 2017.

…dat we er met deze nog even aan herinneren dat jullie enkel langs deze weg onze elektronische nieuwsbrief ontvangen, alsook onze mail “oeps” wanneer inschrijvingen of dergelijke dringend worden. Ken jij iemand die ons nog niet zijn email adres heeft doorgegeven, vraag hem/haar dit te doen.

…dat het misschien rustig lijkt qua activiteiten. Maar achter de schermen zijn wij volop bezig met, en dit al van oktober- november 2016, om alles aan elkaar te breien. In deze en de volgende editie “van huure zegge” van 2017 houden wij jullie daarvan op de hoogte onder de rubriek “’t is soms ni gemakkelijk ’ t is soms moeilijk”

…dat we in onze vorige editie de vraag gesteld hadden hoelang we al activiteiten organiseren met onze vriendenkring. Jean-Pierre Vandermeiren was er met zijn antwoord van 15 jaar dicht bij. Het is echter geen 15. Weet iemand het juiste aantal jaren. Laat maar weten. De eerste jaren was er enkel maar een daguitstap,

In deze en de volgende nieuwsbrieven gaan we dan ook even “back in time “

“back in time “

We beginnen in 2016: kerstmarkt Aachen, 2 daagse Leiden (NL)-Goolfy- daguitstap Herentals en omgeving, bedrijfsbezoek orchideeën Cymbiflor en brouwerij De Kroon in Overijse en Neerijse.

2015: kerstmarkt Dusseldorf(niet doorgegaan)-Tweedaagse Ratingen en Solingen (D)- Bowling in Wemmel- daguitstap Sint Niklaas- bedrijfsbezoek 3 fonteinen in Beersel.

PS: wie herinnert zich nog onze driemaandelijks tijdschrift Dialoog dat we voor de komst van het internet en de email toestuurden aan al onze leden via de post?

 

“’t is soms ni gemakkelijk ’ t is soms moeilijk”

Het vastleggen van de data :
Onze eerste taak zo vanaf de maand november bestaat erin om tijdens deze vergadering te bekijken welke activiteiten we gaan plannen in 2017 en wanneer. We proberen met zoveel mogelijk zaken rekening te houden: niet in de schoolvakantie of toch zo weinig mogelijk, verlengde weekends liggen bij sommige deelnemers ook moeilijk. Sommige jaren moet we rekening houden met verkiezingen enz… . We proberen ook geen activiteiten te laten samenvallen met onze vrienden van Pasar Rode gezien een aantal van hun mensen ook wel eens met ons willen meegaan, waarvoor dank.

Eens deze data vast staan verdelen we de activiteiten. Van zodra een andere taal wordt deze activiteit automatisch aan Martine en Eric doorgeschoven. De andere activiteiten, waarvan de mails en de telefoons in het Nederlands kunnen gebeuren worden door Marc en Wendy verwerkt. Zowel Martine als Marc houden constant contact met elkaar over het gebeuren. Eric houdt zich inmiddels bezig met de controle van de onze in en uitgaven, houdt zich klaar als chauffeur voor de verkenningen binnenkort, zorgt voor wat extra schwung in de jaarlijkse ppt voor ons gezellig samenzijn en is onze steun en toeverlaat als er iets schort aan de informatica-infrastructuur. Wendy zorgt ervoor dat onze agenda’s elkaar niet overlappen en dat er geen twee activiteiten (persoonlijke of van wijle zijn weg ) samenvallen. Zij zorgt ook voor het contact met de mensen die geen email hebben en dat de schriftelijke uitnodiging bij de mensen toekomen. Zij is ook onze vaste “bobette” bij lokale verplaatsingen.

Dan is er nog Kenny, ook hij krijgt zijn taken als webmaster. OEPS d’r is er weer ene die spam wil toesturen, een mailtje naar Kenny en de zaak wordt opgelost. De lay-out aanpassen of een categorie items bijvoegen op de website is ook de taak van Kenny.

Tussen dit alles door verzorgen wij ook nog de inhoud van de website en de opvolging. We zorgen er ook voor dat wij jullie “van huure zegge” en “oeps” kunnen toesturen, hier levert Marc zoveel mogelijk de teksten en halen Martine en Eric er de fouten uit en zij geven ook door als er nog iets vermeld moet worden in onze E-brief.. Martine plaats alles dan nog een keertje op de website, en hetzelfde gebeurt met de uitnodigen van de activiteiten die we jullie toesturen. Het verslagje van de voorbije activiteiten wordt opgemaakt door Martine.

Zo dit was deel 1 van ’t is soms ni gemakkelijk ’ t is soms moeilijk. Volgende keer in deel 2 meer en dan hebben we het over het versturen van mails of de telefonische aanvragen voor het plannen van de activiteiten van ons namiddagje weg met het bedrijfsbezoek en de daguitstap, wat ook niet altijd van een leien dakje loopt.

In deel 3: de kerstmarkt 2017 en de voorbereiding ervan, de prijsaanvragen bij Bell Tours, en de bowling of mini golf.

In deel 4 hebben we het over de tweedaagse en daar zal Martine jullie meenemen naar haar zoektocht van een geschikt hotel en de bezoeken die we gaan afleggen.

In deel 5 en dan zijn we al mei, hebben we het dan weer over de verkenningen ter plaatse en daar schiet Eric dan in volle actie, met ons overal veilig ter plaatse te brengen (soms rijden we wel 4 of meer keer tussen het ene bezoek en het andere om toch maar zeker te zijn van een perfecte busrit naderhand). In ieder deel vernemen we natuurlijk ook wat intussen de taken waren van Wendy en Kenny.